آشنایی با مهمترین قطعات خودرو

باتری ماشین چیست؟

یکی از بخش‌های بسیار مهم سیستم الکتریکی خودروی شما، باتری است که وقتی کلید را در استارت می‌چرخانید، موتور را روشن می‌کند. در صورتی که دینام به کمک نیاز داشته باشد، منبع تغذیه پشتیبان برای وسایل الکترونیکی داخل خودرو فراهم می کند.

مشکلات باتری ماشین

متأسفانه، بسیاری از باتری ها ممکن است اشتباه کنند، بنابراین بهتر است بدانید در صورت وقوع بدترین اتفاق چه باید بکنید.

اگر ماشین شما روشن نمی شود، می تواند به این معنی باشد که باتری شما خالی است. موتور خود را از وسیله نقلیه دیگر یا استارت موتور پرش کنید و باتری شما در طول سفر دوباره شارژ می شود. هر چه سفر طولانی تر باشد، شارژ بیشتر است.

دلیل خالی شدن باتری خودرو

با این حال، اگر خوب شروع شود، باید در وهله اول علت خالی شدن باتری را دریابید. این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، رایج ترین آنها روشن ماندن چراغ ها و تخلیه باتری است.

در غیر این صورت ممکن است جایی در سیستم الکتریکی خودرو تخلیه شود یا البته خود باتری معیوب است و شارژ خود را نگه نمی دارد. ارزش این را دارد که باتری و سیستم شارژ به صورت حرفه ای آزمایش شوند زیرا این شامل بررسی تخلیه بیش از حد در سیستم می شود.

صفر تا صد معرفی اجزای خودرو

عدم استفاده همچنین باعث می شود باتری پس از مدتی خالی شود، بنابراین اگر وسیله نقلیه ای دارید که به ندرت استفاده می شود، مانند یک ماشین کلاسیک که برای موقعیت های خاص صرفه جویی می کنید، ارزش آن را دارد که روی شارژر/تهویه کننده باتری سرمایه گذاری کنید. این کار باتری را شارژ نگه می دارد و از سولفات شدن باتری ناشی از عدم فعالیت طولانی مدت جلوگیری می کند.

آیا می توانم باتری ماشین را خودم تعمیر کنم؟

شما نمی‌توانید باتری را خودتان تعمیر کنید، اما می‌توانید باتری را با کم شدن شارژ شارژ یا راه‌اندازی کنید یا اگر خورده یا معیوب باشد، جایگزینی بخرید.

توزیع کننده خودرو چیست؟

آنها در صورت نیاز ولتاژ بالا را از سیم پیچ احتراق به شمع ها هدایت می کنند. اگرچه بسیاری از خودروهای مدرن در واقع توزیع کننده ندارند، اما برای آنهایی که دارند، جزء اصلی فرآیند احتراق هستند.

مشکلات توزیع کننده خودرو

علاوه بر فرسودگی عمومی، محتمل‌ترین چیزی که اشتباه می‌کند، تجمع کثیفی و سایر لجن‌های موتور در درپوش توزیع‌کننده است که باعث ایجاد ایراد می‌شود. مطمئن شوید که آن را به طور منظم تمیز می کنید.

آیا می توانم خودم توزیع کننده خودرو را تعمیر کنم؟

ممکن است فقط درپوش توزیع کننده شما نیاز به تعمیر داشته باشد که به راحتی انجام می شود. با این حال، مکانیک ها توصیه می کنند که هر دو درپوش توزیع کننده و روتور را به طور همزمان بدون توجه به شرایط تغییر دهید.

دینام خودرو چیست؟

در حالی که باتری وظیفه روشن کردن موتور شما را بر عهده دارد، دینام برق تمام وسایل الکترونیکی دیگری را که خودرو شما را مانند چراغ‌های جلو و برف پاک کن‌ها روشن می‌کنند، تامین می‌کند. دینام شما همچنین باتری ماشین را شارژ نگه می دارد.

مشکلات دینام خودرو:

شاید با توجه به اهمیت آن، خیلی چیزها با دینام اشتباه کنند. خاموش شدن به این معنی است که چراغ هشدار باتری روشن می شود، موتور در نهایت از کار می افتد و ماشین شما می میرد.

متأسفانه، این احتمال وجود دارد که هشدار زیادی دریافت نکنید که دینام شما در شرف از کار افتادن است، اما خوشبختانه اغلب یک جزء واحد از دینام است که می رود، بنابراین نیازی به تعویض کل دستگاه ندارید.

مشکلات مربوط به دینام شامل ساییدگی یا شل شدن تسمه های محرک، فرسوده شدن یاتاقان ها و خطاهای کانکتور می باشد.

آیا می توانم دینام ماشین را خودم تعمیر کنم؟

تعویض دینام در برخی از مدل های قدیمی می تواند ساده باشد، به شرطی که ابزار و دانش لازم برای انجام کار را داشته باشید، اما در برخی دیگر، این کار فقط یک کار گاراژی است.

هنگام تعویض دینام خطر ایمنی وجود دارد، بنابراین قبل از اقدام باید مطمئن باشید که می توانید کار را به درستی انجام دهید.

رادیاتور ماشین چیست؟

رادیاتور که بخشی جدایی ناپذیر از سیستم خنک‌کننده موتور شماست، با خنک کردن مایع خنک‌کننده داغی که از موتور می‌آید، قبل از بازگرداندن آن به داخل، از داغ شدن بیش از حد خودرو جلوگیری می‌کند.

مشکلات رادیاتور ماشین

خوشبختانه، رادیاتورها به طور متوسط ​​حدود یک دهه عمر می کنند. این بدان معنا نیست که شما قطعاً از مشکلات خلاص خواهید شد، زیرا نشت، زنگ زدگی، گرمای بیش از حد و رسوبات معدنی می توانند همه آنها را با ایرادات مواجه کند.

اگر دمای سنج شما دمای بالایی را نشان می‌دهد یا اگر مایع خنک‌کننده روی زمین زیر خودرو شما نشت می‌کند، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در رادیاتور شما باشد که باید مراقب آن باشید.

آیا می توانم رادیاتور ماشین را خودم تعمیر کنم؟

که بستگی دارد. اگر به سادگی مایع خنک کننده کم شده است، آن را شارژ کنید.

با این حال، اگر رادیاتور شما نشتی دارد، اغلب بهترین راه برای تعمیر آن این است که به سادگی آن را با رادیاتور جدید جایگزین کنید و این به یک متخصص نیاز دارد، بنابراین یک گاراژ محلی پیدا کنید.

ترموستات خودرو چیست؟

درست مانند ترموستات شما در خانه، ترموستات موجود در ماشین شما به تنظیم دمای موتور شما کمک می کند و جریان مایع خنک کننده را در صورت نیاز مدیریت می کند تا موتور شما سریعتر گرم شود یا در صورت گرم شدن بیش از حد خنک شود.

مشکلات ترموستات خودرو

معمولاً دو چیز در مورد ترموستات ها مشکل دارد – آنها یا در حالت باز گیر می کنند یا در حالت بسته گیر می کنند.

خیلی سریعتر متوجه خواهید شد که یک ترموستات در حالت بسته گیر کرده است، زیرا دماسنج ماشین شما به سرعت قرمز می شود و در صورت ادامه رانندگی می توانید در عرض چند دقیقه به موتور خود آسیب برسانید.

شمع چیست؟

شمع بخشی از سیستم جرقه زنی خودرو شما است – جرقه ای را فراهم می کند که باعث ایجاد احتراق در موتور می شود و به ماشین شما اجازه حرکت می دهد.

مشکلات شمع

شمع‌ها بخشی از خودروی شما هستند که به خوبی استفاده می‌شوند، فرسودگی زیادی دارند و الکترودهای شمع‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی، مکانیک ها پیشنهاد می کنند هر 30000 مایل آنها را تعویض کنید.

شمع‌ها همچنین در صورت نشت روغن در موتور شما آسیب خواهند دید، بنابراین اگر قبل از 30000 مایل شروع به خرابی کنند، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل اساسی دیگری باشد.

کویل جرقه زنی چیست؟

یکی دیگر از بخش های مهم سیستم جرقه زنی خودروی شما، سیم پیچ جرقه زنی ولتاژ بالا (حدود 30000 ولت) است که شمع های موتور شما برای ایجاد جرقه نیاز دارند.

مشکلات کویل جرقه زنی

اگر خودروی شما زیاد نتیجه معکوس می‌دهد یا از کار می‌افتد، می‌تواند نشانه‌ای از معیوب بودن کول احتراق شما باشد و باعث می‌شود شمع‌ها به طور نامنظم مشتعل شوند.

لاستیک ها چیست؟

لاستیک های اتومبیل شما حلقه های لاستیکی و باد شده ای هستند که چرخ های شما را احاطه کرده اند. آنها تنها نقطه تماس ماشین شما با جاده و از پیچ های تند تا طاعون هستند

چاله‌ها، روزانه چیزهای زیادی را تحمل می‌کنند، بنابراین باید مراقب آنها باشید.

مشکلات لاستیک

کل وزن خودروی شما توسط فشار هوای لاستیک‌های شما پشتیبانی می‌شود و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تایرهایی که به خوبی نگهداری نمی‌شوند می‌توانند از نظر مسافت پیموده شده در هر باک، حدود 3 درصد هزینه داشته باشند.

پنچر شدن یا بادکردن لاستیک می‌تواند حتی جدی‌تر باشد، اما اگر لاستیک‌های خود را به‌درستی نگهداری کنید و با مشاهده علائم ساییدگی آن‌ها را تعویض کنید، می‌توان از آن جلوگیری کرد. مطمئن شوید که همیشه یک یدکی کاملاً کارآمد فقط در صورت نیاز دارید.

 

دیدگاه‌ها 0

*
*